Oon tällä hetkellä oman koneen kanssa läheisessä kahvilassa ja tämä on eka kerta 9 viikkoon, kun pääsen nettiin tällä omalla läppärillä. Tuntuu niin hauskalta selata omia suosikkeja! Laitankin muuten oman koneen kunniaksi loppuun pari kuvaa viimeiseltä parilta viikolta. Meinaan muuten koko ajan kirjoittaa äät ja ööt aana ja oona, kun oon niin tottunut näiden kurjien espanjalaisten kurjilla tietokoneilla, ettei niiden kurjissa näppäimistöissä löydy kunnon ääkkösiä.
Tänään oli tosi mukava sunnuntai. Muutama kaveri kävi eilen ostamassa grillin ja oltiin sitten tänään iltapäivä rannalla grillailemassa yhdeksän hengen porukalla. Biitsi ei kyllä varsinaisesti ollut biitsi, sillä perusrannoille ei saa rillejä raahata, vaan vähän etäämmällä oleva kivikkoisempi ranta-alue. Marinoitiin Nilin kanssa piffit ja pyöräyteltiin muutamat juusto-pekoni-herkusienet ja kylläpä maittoi hyvälle! Muilta tuli sitten syotyä lisää lihaa ja kasviksia. Ja viereiset paikalliset grillaajat olivat niin ystävällisiä, että toivat meidän seurueelle grillattuja pikkumustekaloja, simpukoita ja isoja katkarapuja! Ilma oli pilvinen ja yleensä ranta-alueilla tuulee niin, että itse päätin varautua päivään farkuilla ja muutamalla pitkähihaisella t-paidan päällä, ja pienemmät vaatteet jätin suosiolla kotiin. Kävikin sitten kuitenkin niin, että oli jostain syystä tosi kuuma ja farkuissani tuskaillesani päätin vaihtaa saksalaistytön shortseihin. Itse Christinahan on kokoa xs ja shortsitkin oli viiden vuoden takaa, joten oli melkolailla hommaa saada itseni ahtautumaan niihin pöksyihin. No jotenkin ne onnistuin päälle puikauttamaan, mutta niiden poissaanti sitten lähteissä oli melko hilpeää.. Nil piteli pyyhettä mun ympärillä (oon kuitenkin häveliäs tyttö enkä halua vilautella vanhoja alushousujani :D) ja suomalaistyttö Henna ja minä kiskottiin neljän käsin voimin niitä housuja alas...eikä se käynyt ihan kädenkäänteessä. Melkein piti jo hakea italailaisen pojan kätköistä oliiviöljyt, mutta onneksi ratkaiseva kiskaisu viimein onnistui (tässä vaiheessa se ympärillä oleva pyyhe oli tarpeen, sillä tiukat shortsit kiskoivat mukanaan myös ne kuviolliset alushousut, hah!). Ja kun ne shortsit sitten viimein ilmestyivät pyyhkeen alta, sain raikuvat suosionosoitukset niin omalta kuin naapuriseurueeltakin! :D
Mutta kuten otsikko kertoo, paluu arkeen on edessä, joten huomenna onkin pitkästä aikaa vuorossa luento, ja sen lisäksi pitäisi käydä lahjomassa rahallisesti kansainvälisten asioiden toimistoa (no ehkä oikeasti maksaa ensi viikonlopun veneretki). Ja oikesti pitäisi vähän lukea tiistain enkunkokeeseen, mutta sovin kuitenkin mieluummin tapaamisen mun espanjalaisen kaverin kanssa. Lassi toi mukanaan suomen oppikirjan, niin katsellaan varmaan vähän sitä sen kanssa. Ja jutellaan espanjaksi, jonka suhteen oon kyllä vähän laiskistunut ja alkanut luovuttamaan, kun ei se vaan ota sujuakseen kunnolla, kun ei sitä kerran tarpeeksi käytä. Niin ja sitä paitsi ei siitä enkusta tarvitse niin kovasti välittää, sillä se on kyllä aika pelleilyä - opettajan taso on aivan naurettava, kurssilla ei käsitellä mitään kielioppiin liittyvää eikä kurssi myöskään sisällä mitään tehtäviä (esitelmää, kirjoitelmaa, referaattia, siis ei yhtään mitään), joka tunnilla leikitään jotain ajatus-/ roolileikkejä, osa paikallisista ei osaa edes muodostaa lausetta jne...
Ja nyt muutama kuva, kuten sanottua. Tämä on paikallisesta vanhasta kaupungista, ollaan kirkon tornissa ihailemassa maisemia.
Todistettavasti Lassikin on paikalla ollut, kuten alta näkyy. Tämä on Puerto de Moganista, joka on tosi soma paikka saaren länsipuolella. Siellä käytiin, kun oltiin kiertämässä saarta vuokra-autolla Christinan ja sen poikaystävän kanssa. Käytiin myös mm. rommitehtaalla (jossa sai maistella kaikkia tehtaan tuotteita, wuhuuu) ja ajeltiin hurjia ja kiemuraisia vuoristoteitä.
Jaahas, pistävät meidät ulos täältä kahvilasta nyt, joten tässäpä se sitten oli tältä erää ja jäi siis kuvat näihin kahteen laatuotokseen. Hasta luego ja heippulihei!

Loma oli kyllä mitä parhain. Jos nämä lomautukset olisivat tulleet kevääksi niin takaisin olisin lähtenyt. Rannalla ei niinkään ruskettunut vaan muuttui punaiseksi=), sen verran tehokas oli aurinko kanarialla. Mutta paremmin kestää nyt aurinkoa täällä vaikka ei Suomen kesällä voikkaan palaa;)
VastaaPoista