tiistai 17. helmikuuta 2009

Vaan ei enaa asunnoton!

Kylla vain, tanaan paastiin vihdoin purkamaan matkalaukut omaan kotiin! Valissa ehdittiin jo olemaan yksi ekstrayo hotellissa ja yksi kavereiden sohvalla, ja alkoi kieltamatta jo vahan ahdistamaan, kun kaikki muut haipyi hotellista koteihinsa ja me vaan yha etsittiin kamppaa. Eihan tuo kotikolo nyt mikaan taydellinen ole, mutta koti kuitenkin. Siivota siella vahan pitaa, uunia ei ole, toisessa huoneessa on vain ikkunaluukku olohuoneeseen ym. sellaista, mutta nahtiin niin paljon pahempaakin, etta pikkujutuille oli helppo antaa periksi. Sijainti on oikein kiva, rannalle on vain parin korttelin matka! Muutenkin seutu on mukavaa, paljon pikkukauppoja ja ruokapaikkoja, ja itse keskustaan kavelee viidessa-kymmenessa minuutissa. Ja meilla on siella vastaanotto myos, joten jos tulee vieraitakin, niin saavat ensin selitella portieerille mihin ovat menossa. Tanaan saa menna ostamaan ihan oikeata ruokaa ihan oikeaan jaakaappiin! Niin kivaa kun se onkin syoda ulkona, niin alkaa vahan ne jatkuvat ranskalaiset ja muut jo kyllastyttaa, ja kylla kiittaa lompakkokin, joka on ollut tiukilla viimeisen viikon. Kylla se silti joutuu viela koetukselle, silla uusi kamppa kaipaa paljon hankintoja. Ikea olisi kylla noin puolen tunnin bussimatkan paassa, joten voi olla, etta loppuviikosta tulee asiaa sinne...

En oo viela oikein saanut aikaiseksi alottaa koulua... Tai yhdella espanjantunnilla olin, mutta sekin oli vaara ryhma. Ajattelin ehka aluksi istua seka edistyneempien etta alottelijoiden tunneilla, silla kieli on vahan ruosteessa. Paljon kylla ymmartaa, mutta puhuminen on tosi hankalaa. Heti aluksi joutui kuitenkin pistamaan kaiken peliin, kun noita asuntoja soitteli espanjaksi ja sitten jutusteli paikan paalla mammojen ja pappojen kanssa. Viimeisimmat paivat meilla kylla sitten kulki yksi portugalilaispoika tulkkina, kun tuntui valilla vahan turhauttavalta, kun kumpikaan osapuoli ei saanut viestia perille. Tanaan pitaisi menna katsomaan, milta paikallisten yritysenglannin kurssi vaikuttaa, se voisi olla ihan hyva, silla luultavasti opettaja ainakin ymmartaisi, mita sille sanoo. Muitakin luentoja olisi jo ollut, mutta kun en oo oikein viela jaksanut...

Biitsillekaan en ole viela oikein yhtinyt, mutta useimpina paivina on niin tuulistakin, etta porukka palaa sielta hytisten. Ihan mukavat nama ilmat on, pariakymmenta astetta paivisin, mutta tuuli taalla on tosi viheliainen! Ei mikaan lempea kesatuuli (ainakaan viela tahan aikaan vuodesta), vaan oikea kunnon navakka tuuli. Olin vahan turhan optimistinen lahtiessa, kun jatin kevattakit Suomeen, joten nyt joudun varmaankin ostamaan taalta sellaisen. Onneksi kaynnissa on alennusmyynnit viela parin viikon ajan. Iltaisin varsinkin joutuu laittamaan paalle kaikki mahdolliset lampimat asusteet, etta tarkenisi istua syomassa. Viimeksi muuten, kun keskiviikkona kirjoittelin, olin lahdossa vaihtari-illalliselle ja bileisiin. Paikan paalla kavikin ilmi, etta "illallinen" tarkoitti pienia naposteltavia, joita tarjoilijat tarjoili silloin talloin. Ihmiset oli oikeasti odottaneet ruokaa, joten loppuvaiheessa nalkaiset opiskelijat oikein juoksivat tarjoilijaa vastaan, kun huomasivat sellaisen tulevan keittion suunnasta... Kukaan ei myoskaan ollut maininnut, etta tama kyseinen illallinen ja disko pidetaan ulkona! Siella sitten hytistiin kuusi ja puoli tuntia ulkona. Olihan se lampotila varmaan koko ajan yli viidentoista asteen ylapuolella, mutta kylla siina joutui muutamat rommikolat ottamaan, etta pysyi lampimana! :D

Ja ystavanpaivana sain hotellihuoneeseen ison ruusukimpun Mr. Lassilta. Arvaatkaa vaan kuinka kiva yllatys oli! :) Nyt KOTONA (jeeeeeee) kaymaan ja sitten kouluun ihanasti seitsemasta yhdeksaan. Ja tervetuloa vaan kaikki tanne mua moikkamaan! :D

2 kommenttia:

  1. Onnea uuteen Las Palmas kotiin! Maastopyöräilyä ja rommikolaa...hyvä Noora=)

    VastaaPoista
  2. Jee, Onnea Vaihtarikotiin!!! Katotaan vaan, niin palaat espanjalaisen aksentin kanssa takaisin sieltä! ;)

    VastaaPoista